.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*حامیان دولت  دهم معتقدند در کابینه دکتراحمدی نژاد حداقل 5 وزیر و معاون رئیس جمهور وجود دارند که از پتانسیل لازم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری برخوردارند. این گزینه ها عبارتند از 1-علی اکبرصالحی وزیر خارجه 2- علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی 3- فریدون عباسی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای 4- کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری 5- محمد رضاحاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش. گفته می شود استراتژی حامیان دولت تکثر کاندیدا در مرحله اول و ائتلاف در مرحله دوم انتخابات است.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم جلسه ای را در قم با حدود 120 تن از طلاب و روحانیون استان خوزستان برگزار کرده تا نقطه نظرات خود را برای آنان تشریح نماید. وی همچنین اقدام به برگزاری جلسات شورای هم اندیشی اقتصادی و تدوین تاریخ شفاهی جنگ نموده است.

*کارشناسان ارزی با استقبال از حذف دلار مسافرتی می گویند این دلارها عمدتا در جیب کشورهای اروپایی سرازیر می شده است. سالانه 5 میلیارد دلار ارز در قالب ارز مسافرتی از کشور خارج می شده که عمده این سفرها هم سیاحتی بوده است.

*قرار است در هفته جاری مجمع عمومی اصولگرایان در مجلس تشکیل و بحث درباره تصویب اساسنامه فراکسیون اصولگرایان مجلس به رای گذاشته شود. این اساسنامه توسط شورایی پنج نفره تدوین شده است. همچنین در این جلسه اعضای شورای مرکزی 30 نفره اصولگرایان نیز انتخاب خواهند شد.

*مایک مولن رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه کری هارت از افسران ارشد امنیتی سیا، ماموریت یافته اند طرح ایجاد بلوچستان بزرگ را با استفاده از مناطق بلوچ نشین ایران، پاکستان و افغانستان کلید بزنند. تاکنون 120 میلیون دلار برای اجرای این طرح هزینه شده و جلساتی در هرات، بگرام و دبی برگزار شده است.

*یکی از انجمن های اسلامی دانشجویان تهران به بهانه برگزاری مراسم افطار، جلساتی را با محمد خاتمی، علیرضا بهشتی، ابراهیم یزدی،اعظم طالقانی، شکوری راد،داود سلیمانی، بسته نگار،رهامی و صباغیان برگزار کرده است.

*حدود 40 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها را دانش آموختگان 5 رشته عمران، حسابداری، کامپیوتر، حقوق و روانشناسی تشکیل می دهند. سال ها است که متخصصان نسبت به عدم نیاز سنجی میان جذب دانشجو و بازار کار که باعث به هدر رفتن سرمایه های ملی کشور می شود هشدار می دهند اما ظاهرا اراده ای برای رفع این مشکل وجود ندارد.

*قرار است 261 تن از اعضای گروهک به بن بست رسیده منافقین از پایگاه لیبرتی بغداد به سه کشور فرانسه، بلژیک و سوئیس منتقل شوند. همچنین 1200 تن از عناصر باقیمانده این گروهک به زودی از پادگان اشرف به پایگاه لیبرتی بغداد منتقل خواهند شد. پس از این انتقال پادگان اشرف تعطیل خواهد شد.

*بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان فرهنگی و دینی، برنامه "سمت خدا" به عنوان کیفی ترین و تاثیرگذارترین برنامه مذهبی صدا و سیما شناخته شده و از دست اندرکاران آن تقدیر خواهد شد.

*پس از تشکیل "معاونت دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه" انتظار می رفت که شاهد اقدامات متنوع و مبتکرانه در این عرصه باشیم، اما معلوم نیست این وزارتخانه با بودجه 50 میلیارد تومانی خود برای دیپلماسی عمومی چه اقداماتی انجام داده است.روز گذشته  رامین مهمان پرست رئیس معاونت دیپلماسی عمومی وزارت خارجه پس از سفری 12روزه به چین و هنگ کنگ به کشور بازگشت.در این سفرخبرنگاران برخی رسانه ها مهمانپرست را همراهی می کردند.

*اعضای یک شبکه ساخت سریال و مستند برای شبکه "من و تو" در داخل کشور شناسایی و بازداشت شدند. اعضای این شبکه مرتبط با گروهک ضاله بهاییت بوده اند.

*کارشناسان نظامی منطقه می گویند تروریست ها در سوریه یک هفته تا رسیدن به اهداف خود فرصت دارند. پیش از این معارضان اعلام کرده بودند تا پایان ماه رمضان کار دولت بشار را یکسره خواهند کرد اما تاکنون پروژه مشترک غرب،اتحادیه عرب و ترکیه با شکست سنگینی مواجه شده است. سلفی ها و القاعده با تکیه بر تبلیغات شبکه های الجزیره و العربیه القا کرده بودند فتوحات بزرگ اسلام در ماه رمضان بوده و در این ماه هم کار دولت سوریه را تمام خواهند کرد./مشرق

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.